no category

ترندهای فناوری در بانکداری سال 2020

تحرکات زیادی از سوی بانک‌ها برای در اختیار گرفتن فناوری‌های جدید آغاز شده است اما بر روی آنچه که در آینده رخ می‌دهد اتفاق نظر وجود ندارد. آنچه که مسلم است این است که مصرف‌کنندگان ذینفع اصلی افزایش رقابت در میان بانک‌ها خواهند بود. همچنین امروزه بیش از هر زمان دیگری، محصولات، پیشنهادات و گزینه‌های متفاوت در دسترس مشتریان می‌باشد.

  1. تجربه مشتری

پیر هابیس[1] رئیس بانکداری خرد در یونیون بنک[2] می‌گوید:

“من سال 2020 را سال تجربه بانکداری دیجیتال توسط مشتریان می‌بینم؛ صنعت ما برای تحول بالغ شده است. ما طی چندین سال شاهد تکنولوژی‌های باورنکردنی و جدیدی بوده‌ایم که هم در داخل و هم در خارج صنعت ما در حال توسعه بوده‌اند. ضمن خطاب به آن دسته از افرادی که در صنعت بانکداری سنتی و قدیمی هستند، من باور دارم تمرکز بر ادغام و تملک تکنولوژی‌های جدید همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند ولی تأکید ما بیشتر بر ارائه تجربیات ارزشمندتر و شخصی‌سازی شده تر برای مشتریان است. مشتریان لزوماً براساس آخرین تکنولوژی که شما به آنها پیشنهاد می‌دهید تصمیم‌گیری نمی‌کنند، به جای آن، آنها سادگی، سهولت در استفاده و تجربیات سفارشی می‌خواهند که ما باید همه موارد را برای آنها فراهم کنیم.”

  • پرداخت‌های بلادرنگ و به موقع

کریگ رمسی[3] رئیس بخش پرداخت‌های بلادرنگ درACI Worldwide  می‌گوید:

“تقاضای اصلی مشتریان و بانک‌ها برای کالاها و خدماتی است که با آنها تعامل به موقع داشته باشند و این امر باعث خواهد شد که پرداخت‌های به موقع از عرف موجود به عرف مورد انتظار در سال 2020 تبدیل شوند. در نهایت موضوع گفتگوها به این مسیر تغییر جهت خواهد داد که چطور می‌توان برای پرداخت‌های به موقع آتی آماده شد تا بانک‌ها برای رقابتی‌تر بودن، اهرم کردن پرداخت‌های به موقع و سرویس‌های پوشش دیجیتالی [4] و غیره بتوانند اقداماتی انجام دهند.”

” درخواست پرداخت[5] نیز یکی از خدمات فوق العاده ای است که اتاق پایاپای[6] در ایالات متحده بر انجام آن مصر است و ما خواهیم دید که بانک‌ها به دنبال راه‌حل‌های فناوری برای پشتیبانی و انتقال این خدمات به کانال‌های مشتری هستند. به طور مشابه، API‌ها نقش مهمی در رشد پرداخت‌های به موقع بازی خواهند کرد، زیرا مجموعه فین‌تک‌ها به این APIها جهت تعامل با مشتریان خود و مرتفع کردن نیازها و خواسته‌های آنان نیازمند هستند. سال 2020 بیشتر بر تنظیم خدمات جدید پرداخت‌ها كه باعث جذب مصرف‌كنندگان و فناوری‌های دقیق می‌شود، متمرکز خواهد بود.”

  • آمریکای لاتین

زیمنا المن[7] که مدیر توسعه کسب وکار در Prometeo Open Banking است، می‌گوید:

“سال 2020، سال بانکداری باز برای حداقل محصول‌ زیست‌پذیر[8] در آمریکای لاتین خواهد بود؛ با به تکامل رسیدن  فین‌تک‌ها در فضای مالی و بانک‌ها، آنها کاملاً از نیازهای خود در منطقه با به کار بستن ابتکار عمل و نوآوری آگاه می‌شوند. همچنین علایق فزاینده‌ای برای خلق راه‌های جدید از اهرم کردن داده‌ها ایجاد خواهد شد. من شرط می‌بندم که بیشتر شرکت های نوآور در هر بازار ابتدا پرشی خواهند کرد و به جلو پیش خواهند رفت و نه تنها تجربه های متفاوت در این فضا حاصل می‌شود، که همدلی و وفاداری مشتریان را نیز بدست می‌آورند.”

  • نقش تحولی بانک‌ها

به نقل از کامرون پیکه[9]، بنیانگذار و مدیر عامل Azlo آمده است:

“بانکداری به عنوان یک صنعت، در حال تجربه افزایش سطح ارتباطات است. کاربران نهایی پول را به عنوان قوه ‌محرکه‌ای برای کار و رشد می‌بینند. سرویس‌های مالی مدرن و فین‌تک‌ها باید از مدل ذهنی بانکداری فراتر رفته و بر موفقیت و رفاه مشتریان خود متمرکز شوند. آزلو در حال ایجاد اکوسیستمی است که بر نجات و پایداری کسب و کارهای جدید تمرکز دارد. این اکوسیستم موجب متنوع شدن خدمات می‌شود و خدمات آن فراتر از سرویس‌های بانکداری سنتی می‌رود. از آنجا که موانع شکل‌گیری کسب وکارهای جدید در حال محو شدن هستند، خدمات هوشمند بیشتر و بیشتر رایج خواهند شد. بنیانگذاران شرکت‌ها دیگر فقط یک کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار معتبر برای یادگیری نحوه ایجاد فروشگاه فیزیکی[10] نیستند. این افراد ابزار‌های با کاربری آسان می خواهند که آنها را برای پیش روی در بازارها با ایده‌های جدیدی که ارائه می دهند، به سرعت توانمند کند. این نوع سرعت و تجارت بدون اصطکاک برای بسیاری از مدیران خلاق مهم است.”

  • تمرکز مسئولین بر فناوری

کرسون لاپتیتو[11]، نماینده بانک Sunwest اظهار می‌کند:

“فناوری‌های مالی نظیر، پرداخت‌ با تلفن همراه هوشمند، یکپارچه‌سازی در سطحی بهتر و بانکداری از طریق ابزارهای همراه، تمرکز بیشتری خواهند یافت. زیرا شرکت‌های نوآور به بانک‌ها، تجربه‌های مشتری بسیار بهتری ارائه می‌دهند. همچنین انتظار می‌رود که به علت برنامه‌های سایبری سازگار با FFIEC [12]، نظارت‌های قانونی مستمر و دقیق‌تری بر شرکت‌های فین‌تک سپرد‌ه‌پذیر اعمال شوند. بسیاری از فین‌تک‌ها در اصل در حال ایجاد پردازنده‌های داخلی، پردازنده‌های کوچک یا دفترچه های بانکی خود هستند که سپرده‌های مشتریان را جذب، رصد و پردازش می‌کنند. این روند در سال 2020 ادامه خواهد یافت زیرا معضل مقیاس پذیری بانک‌ها را حل می‌کند اما باعث به وجود آمدن ریسک سپرده‌های کنترل نشده در سیستم بانکداری می‌گردد.”

  • نسبت‌های کارایی

کریستوفر مک کلینتون[13]، مدیر ارشد بازاریابیFinxact  می‌گوید:

”  از نظر تاریخی، برای بسیاری از بانکها یک نسبت کارایی 50 درصدی، هنوز به عنوان آستانه‌ای حساس باقی مانده است. به لحاظ تجربی نشان داده شده است که استراتژی‌هایی که این نسبت را چند درصد کاهش می‌دهند، بیشتر متاثر از کاهش فضای شعبه، بهینه‌سازی سازوکارهای شعبه، تغییر تحویلداری فشرده [14] به کانال‌های دیجیتالی و غیره بوده است. در این میان تاکتیک های دیگری هم بوده‌اند که صورت کسر را به طور چشم‌گیری بزرگ می‌کردند. در سال 2020، ما رویکردهای عملی در مورد تحول دیجیتال را مشاهده خواهیم کرد که به تدریج خطوط کسب و کار را به سمت فناوری‌های جدید حرکت می‌دهند و دارای معیارهای بسیار دقیق‌تری برای نتایج موفقیت‌آمیز هستند که توسط نسبت‌های کارآیی تعیین می‌شوند.”

” طی دو دهه گذشته در صنعت بانکداری، نوآوری بسیاری وجود داشته اما تقریباً تمام آن نوآوری‌ها در حاشیه سیستم‌های مرکزی رخ داده‌اند. برای بانکها به طور فزاینده‌ای سخت شده است که خود را با انتظارات مصرف کنندگان در کانال‌های دیجیتال همگام کنند، در صورتی که مدیریت هزینه باید بر لایه‌های پایگاه های کد ایزوله شده و قدیمی[15] اعمال شود. بانک‌هایی که به مثابه کارخانه‌های چالاک محصول[16] عمل می‌کنند، می‌توانند رفتار خود را مطابق جایگاهی که در آن قرار دارند تعریف کرده (سپرده‌گیری یا تسهیلات‌دهی) و آن را از طریق API های RESTful[17] افشا کنند که باعث می‌شود چرخه عمر محصول کوتاه شود. با شروع سال 2020 بادهای نوآوری تغییر جهت خواهند داد و فناوری بانکداری متمرکز در بازارهای خدمات مالی تغییر خواهد کرد.”

مایکل پراگر[19] بنیانگذار و مدیرعامل AvidXchange می‌گوید:

“بانک‌ها باید در نظر بگیرند که نسل Z  بسیار بیشتر از همتایان هزاره خود پژوهش محور هستند. آنها قبل از اینترنت زندگی را به یاد نمی‌آورند و انتظار دارند که نخست خدمات و محصولات مالی را به صورت مستقل و آنلاین ارزیابی کنند. برای نسل Z  محصولات پرداخت دیجیتال، به طور قابل توجهی حائز اهمیت است. بویژه مواردی که نقطه تماس‌های چندگانه به این افراد تعاملات کاربری سازگار و شخصی سازی شده، پیشنهاد می دهند. نسل z در بحران‌های مالی سال 2008 رشد کرده‌اند، بنابراین آنچه که در مورد مدیریت پول آموخته‌اند بر توانایی صرفه جویی در آنها افزوده است و این موضوع برای آنها احساس امنیتی ایجاد می‌کند.”

  • کارت های اعتباری برند دار

شان داناون[20] بنیانگذار  Finix نقل می‌کند:

“از شرکت اسکوئر[21] گرفته تا آمازون و مایکروسافت، بانک‌های نوین و رقبای اینها همه حول مجموعه ویژگی‌هایی انسجام خواهند یافت که بر تصرف ارزش‌های مرتبط با مشتریان شکل می‌گیرد. در سال 2019 ما شاهد این امر در Uber، Lyft  و  Square Cash بودیم که همه آنها کارت‌های بدهی را برای مصرف کنندگانی که قصد داشتند پول‌های خود را در پلتفرم آنها نگه دارند، راه‌اندازی کردند. در سال 2020 شرکت‌های فناوری، شرکت‌های ارائه دهنده کارت‌های اعتباری نظیر  Chaseو یا Wells Fargo را با قابلیت‌های بانکی خود تهدید خواهند کرد.”

  • باز پرداخت

لو زواروسکی[22]، مدیر پرداخت‌های مصرف کنندگان در بانکداری خرد ACI Worldwide نقل می‌کند:

“در نحوه تعامل کسب و کارها و مصرف کنندگان تحولات جالبی در حال رخ دادن است که منجر به تغییراتی در نحوه بانکداری مصرف کنندگان خواهد شد. در سال 2020 مصرف کنندگان نسبت به بانکداری آزاد و بانکداری همراه[23] آگاه‌تر خواهند شد؛ چرا که برای درک مخارج خدمات بانک‌ها به جست و جو می‌پردازند. مصرف کنندگان گاهی اوقات از پرداخت ماهانه حساب‌های بانکی سنتی خودداری می‌کنند و در عوض از خدمات نقد کردن چک استفاده می‌کنند، چرا که خدمات دوم غالباً با هزینه‌های یکباره[24] همراه هستند.”

  1. PSD2  ها [25]و قطب‌های فین تک بیشتر

ریچی سرنا [26]مدیرعامل و بنیان‌گذار  Finixمی‌گوید:

“به لحاظ تاریخی، بانکداری آزاد در ایالات متحده توسط بانک‌های متمرکز بر بخش خاصی از بازار[27] هدایت شده است. با پیاده‌سازی PSD2 در ایالات متحده، موج جدیدی از نوآوری باعث تغییر در بانکداری B2B و B2C خواهد شد. این مقررات جدید مشوق‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که به اشتراک‌گذاری بیشتر داده‌ها از طریق سازمان‌های بزرگتر مالی کمک می‌کند و به توسعه دهندگان دسترسی لازم به مجموعه داده‌های بسیار غنی را می‌دهد. شرکت‌های فین‌تک با سرعتی فراتر از سیلیکون‎‌ولی در حال حرکت هستند؛ مراکز فین‌تک بیشتری چون سالت لیک سیتی، شیکاگو، مکزیکو سیتی و آتلانتا در حال ایجاد شدن هستند. شرکت Chime اخیراً دفاتر خود را در شیکاگو افتتاح کرده است، شرکت Stripe دفاترش را در مکزیکو سیتی راه‌اندازی کرده، سالت لیک سیتی در حال حاضر شرکت‌های Galileo، Plaid و  WebBank را دارد، این در حالی است که در آتلانتا ترکیبی از شرکت‌های fintech راه اندازی شده‌اند و استارت‌اپ‌ها در حال ظهور هستند که چهره پرداخت را تغییر خواهد داد. از شرکتElevon  گرفته تاFiServe ، First Data،Finix ، Green Sky و Kabbage  همه در حال تبدیل شدن به کانونی برای ایده‌ها و توانایی‌های جدید فین‌تک‌ها هستند. لذا باید در سال 2020 و بعد از آنها منتظر ظهور قطب‌های فین‌تکی جدید باشیم.”

  1. تعامل هوشمند و بینش عملی

لئو گیل[28]، معاون بخش راهکارهای نوآورانه بانکداری در Bottomline Technologies می‌گوید:

“سرانجام در سال 2020 بانک‌ها برای تبدیل مزیت اطلاعاتی خود به مزیت رقابتی از طریق داده‌ها، تجزیه و تحلیل و بینش‌های عملی که باعث تعاملات هوشمند آنها با مشتریان می شود، جدیت پیدا خواهند کرد. در نبرد برای حصول مالکیت اصلی بر روابط مشتریان، بانک‌ها با رقابت فزاینده‌ای مواجه هستند؛ دیگر کافی نیست که بانک‌ها خدمات ساده‌ای مانند تسهیلات و سپرده را با هزینه کمتری ارائه دهند. بانک‌ها اکنون با تازه واردها، فین‌تک‌ها و ارائه‌دهندگان پلتفرم در حال رقابت هستند.  همه کسانی که در هسته اصلی کسب و کار خود اطلاعات و تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها را گنجانده‌اند  مهارت‌های استثنایی در جذب مشتری خواهند داشت. بنابراین بانک‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند و چطور می‌توانند از پس تغییرات دهه جدید برآیند؟ در سال 2020  بانک‌های هوشمند به ناچار استفاده خود از سیستم‌های تعامل هوشمند را افزایش می‌دهند. این سیستم‌ها داده‌های معاملات و مشتریان را با منابع خارجی داده‌ها ترکیب می‌کنند و دید یکپارچه‌ای از مشتری ارائه می‌دهند که در کنار بینش‌های عملی قرار می‌گیرد. این بینش‌ها در سرتاسر بانک از مدیران ارتباط با مشتری گرفته تا تیم‌های محصول و مدیریت و به طور مستقیم برای مشتریان بانک مفید خواهد بود که همه از یک تجربه کاربری یکپارچه برخوردار می‌باشند. پیروی از این روند، بانک‌ها را قادر می‌سازد تا اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود جمع آوری نمایند و نیازهای آنها را پیش بینی کنند و در نهایت مالکیت اصلی روابط مشتری را بدست آورند.”

  1. استانداردهای موبایل و هوش مصنوعی

مارک کریشتون[29] مدیر ارشد محصول در OneSpan می‌گوید:

“تلفن‌های همراه یک پلتفرم استاندارد برای تعاملات مالی می‌شوند. به همین دلیل خطر حمله کلاهبرداران افزایش می‌یابد. خواه از قبل تلفن همراه را به عنوان گزینه خود انتخاب کرده باشید یا خواه از یک اپلیکیشن جدید تلفن همراه استفاده کنید، امنیت باید از ابتدا مجدداً حاصل شود؛ نه این که در مرحله آخر سرهم بندی شود. بسیاری از کلاهبرداران به دنبال نقاط ضعف در روند کار یا فرایند ثبت نام، فعال کردن یا استفاده از دستگاه تلفن همراه در رابطه با یک حساب کاربری یا معامله آنلاین هستند. توسعه اپلیکیشن چه در داخل و چه به صورت برون‌سپاری باید با بهترین مکانیسم‌های امنیتی برای محافظت از تراکنش‌های آن همراه باید. فرآیندها نیز باید ساده‌سازی شوند. تصمیم‌گیری هوشمندانه در خصوص موارد امنیتی در زمان صحیح، تا حد زیادی توسط یادگیری ماشینی هدایت می‌شود. مؤسسات مالی برای آن که هوش مصنوعی به پتانسیل کامل خود دست یابد به کمک احتیاج دارند؛ این مؤسسات هنوز در تلاش برای جلوگیری از کلاهبرداری، از ارائه اطلاعات کافی برای استفاده هوش مصنوعی خودداری می‌کنند.”

“در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها منابع داده خود را انبار کرده‌اند و نمی‌توان از آنها برداشت کرد؛ با این وجود طی یک سال آینده بسیار نادر خواهد بود که بسیاری از بانک‌ها از هوش مصنوعی به طور کارآمد استفاده نکنند. ما قاطعانه معتقدیم که قدرت هوش مصنوعی در صنعت بانکداری درخشان خواهد بود.”

  1. 13. سریع بودن

ریشاو چوپرا[30]، رئیس بهینه‌سازی درآمد، عملیات و استراتژی در Intuit می‌گوید:

“طبق مطالعه ای جدید از QuickBooks  و Wakefield Research، 80 درصد کسب وکار های کوچک نسبت به جریان‌های نقد خود نگران هستند و زمانی که برای پردازش پرداخت‌های آن صرف می‌شود، نقش خیلی بزرگی ایفا می‌کند. صنعت می‌تواند به کسب و کارهای کوچک و متوسط در حل معضلات جریان‌های نقدی به وسیله راهکارهای نوآورانه نظیر، سپرده‌های کارت اعتباری فردا[31] و امکان پرداخت‌های سریع‌تر بر مبنای اتاق‌های پایاپای خودکار[32]، کمک کنند. مضاف بر این، تشویق مشاغل برای به کار بستن پرداخت‌ها از مسیر کانال‌های همه کاره[33] این اطمینان را به آنها می دهد که هرگز فروششان را از دست نمی‌دهند. سرانجام این پیشرفت‌ها در پردازش پرداختها، به بنگاه‌های کوچک به جای اینکه چند روز برای یک معامله، بهبود جریان‌های نقدی و رسیدن به موفقیت انتظار بکشند، امکان دسترسی سریع به صندوق‌هایی را می‌دهد که بلافاصله به آنها دسترسی دارند.”

  1. 14. بانک‌ها و فین‌تک‌ها

ماروان فورزلی [34]مدیرعامل شرکت Veem  می‌گوید:

“افزایش محبوبیت فن آوری مالی باعث افزایش همکاری بین کنسرسیوم‌های مالی سنتی و فین‌تک‌ها در سال 2020 و بعد از آن خواهد شد. در طی سال 2010، صنعت مالی برای نوآوری تحت فشار بود. بانک‌های بزرگ و ارائه دهندگان مالی قدیمی، سرمایه‌گذاری‌های بی‌سابقه ای روی سرمایه مخاطره پذیر [35] در اخلالگران رو به رشد در سیلیکون ولی و در سرتاسر جهان انجام دادند. این سرمایه‌گذاری‌ها صنعت را برای نوآوری در اولویت قرار داد، اما هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود. در سال 2019 بیشتر پرداخت‌ها توسط سیستم سوئیفت تسهیل می شدند، شبکه ای که در سال 1970 ایجاد شده و به طور جامع به‌روزرسانی نشده است. شرکت‌های جدید فین‌تک دارند ثابت می‌کنند که ریل‌های پرداخت سنتی را می‌توان با داشبورد وب، نرم افزارهای تجاری و فناوری جدید مانند زنجیره بلوک[36] ترکیب کرد تا قدرت پرداخت‌ها را دوباره به دست کاربران بیاندازد و با افزایش امنیت موجب صرفه‌جویی مالی و زمانی گردد و بانکها نیز دریافته اند که بهترین راه پیشرفت، پیوستن به آنها است.”

“لذا انتظار می‌رود که در سال 2020 شاهد سرمایه‌گذاری‌ها، مشارکت‌ها، ادغام و تملک[37] بین بانک‌های سنتی و فین‌تک‌ها باشیم و همچنین تنوع محصولات و راه‌حل‌های ناشی از مشارکت‌های انجام شده را در چند سال آتی ببینیم.”

  1. نقش شعب فیزیکی بانک ها

کریگ پیزلی[38] مدیر بازاریابی در بخش Adobe Document Cloud در Adobe می‌گوید:

“مردم شعب بانکی را بخاطر بانکداری آنلاین رها نمی‌کنند. دستگاه‌های دیجیتال و به ویژه تلفن همراه، تأثیر قابل توجهی بر نحوه مدیریت مالی مردم دارند اما بیشتر مشتریان تحت تأثیر گزینه‌های بانکداری آنلاین نیستند. از مطالعه اخیر Adobe یافت شد که 75 درصد از مصرف‌کنندگان گفته اند که شعب فیزیکی بانکی‌ها همچنان اهمیت دارند و 70 درصد حداقل یک بار در ماه گذشته به یک شعبه فیزیکی مراجعه کرده‌اند.

در سال 2020، بانک‌ها باید هر نقطه تماسی را از مکالمه با تحویلدار بانک گرفته تا برقراری انتقال بین حساب‌ها به صورت تلفنی، تا حد امکان برای مشتریان مفید و بدون اصطکاک انجام دهند. در این سال ما شاهد تعداد بیشتری از مردم هستیم که به اشتیاق خود برای تجربه شخصی که از مراجعه کردن به شعب نشأت می‌گیرد ادامه می‌دهند و پیش‌بینی مرگ شعب بسیار بزرگ‌نمایی خواهد بود؛ در عوض بانکها به تکمیل تجربه ساخت شعب و دفاتر فیزیکی با تجربه‌های نوآورانه دیجیتال به منظور ادامه فعالیت و حفظ مشتریان نیاز خواهند داشت.”

  1. نبرد بر سر حساب‌های بانکی

جیلیان ویلیامز[39] یک از مدیران Anthemis می‌گوید:

“ما شاهد هستیم که تعداد فزاینده ای از بانک‌های رقیب آمریکایی متولد شده و پول جمع می‌کنند، همچنین برخی استارت‌اپ‌های فین‌تکی پلتفرم‌هایی به خود اضافه کرده‌اند تا بیشتر شبیه بانک‌ها به نظر برسند. ما همچنان شاهد این روند رقابتی برای حساب بانکی مصرف کنندگان خواهیم بود. تا به امروز، بیشترین کشش را برای بانک‌های رقیبی مشاهده کرده‌ایم که کسانی که به خوبی توسط بانک‌های سنتی در ایالات متحده آمریکا سرویس دهی نشده‌اند، را مورد هدف قرار داده‌اند.”

  1. متمایز شدن بانک‌های رقیب

کلادیو اسپوسیتو[40]، معاون محصولات بانکداری در Stash می‌گوید:

“سال 2019 از هر سو شاهد موجی از ورود بانک‌های جدید رقیب در بازار بودیم که با گزینه‌های جدید برای چک و حساب‌های پس‌انداز تبلیغات انجام می‌دادند. به راحتی می‌توان گفت کالا محور[41] شدن حساب‌های بانکی در نوسان است اما اینکه بانک‌های رقیب چگونه خود را از یکدیگر متمایز می‌کنند، نکته اصلی در سال 2020 خواهد بود (و به سادگی نمی تواند با نرخ بهره رقابتی باشد). درعوض، به دنبال تبدیل شدن به حساب اصلی مشتریان، فکر می‌کنم شاهد شرکت‌هایی باشیم که ابزارهای اتوماسیون و بودجه بندی را برای کمک به مشتریان در بهبود وضعیت مالی خود به کار می‌گیرند.”

  1. اول مشتری !

هارش سینها[42] مدیرعامل شرکت TransferWise می‌گوید:

“فین‌تک‌های جدیدتر مانند Chime و  N26و شرکت‌های فناوری استقرار یافته‌ای چون اپل و گوگل دارای تفکر دیجیتالی هستند. آنها ضمن بهبود شفافیت، تلاش دارند تا مشتریان بتوانند مسئولیت امور مالی خود را بر عهده بگیرند. افزایش تمرکز بر تجربه مشتری، در حال حاضر یکی از ترندهای مورد علاقه من در بانکداری است. این که کارت شما بر اثر گم شدن مسدود می‌شود یا این که بر گردش پول شما تجزیه و تحلیلی صورت می‌گیرد، همه و همه با اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌تواند انجام شود، بدون مراجعه به شعب یا تماس با خدمات مشتری. شرکت‌ها همچنین به طور فزاینده‌ای درحال همکاری با یکدیگرند تا به مشتریان به بهترین شکل خدمت‌رسانی کنند. به عنوان مثال، مشتریان N26 اکنون می‌توانند از طریق اپلیکیشن N26 به سرویس‌های پرداخت سریع و ساده بین المللی دسترسی پیدا کنند.”


[1] Pierre P. Habis

[2] Union Bank

[3] Craig Ramsey

[4] Overlay Digital Services

[5] Request for Payment

[6] clearinghouse

[7] Ximena Aleman

[8] Minimum Viable Product (MVP)

[9] Cameron Peake

[10] Brick and Mortar)Refers to marketing tactics used by businesses serving customers face-to-face(

[11] Carson Lappetito

[12] Federal Financial Institutions Examination Council

[13] Christopher McClinton

[14] Teller-Intensive Activity

[15] Siloed Legacy Code Bases

[16] Nimble product factories

[17] Representational State Transfer (REST)

[18] Generation Z

[19] Michael Praeger

[20] Sean Donovan

[21] Square

[22] Lu Zurawski

[23] Bundled Banking

[24] One-Off Fees

[25] Payment Services Directive

[26] Richie Serna

[27] Niche Banks

[28] Leo Gill

[29] Mark Crichton

[30] Rishav Chopra

[31] Next Day Credit Card Deposits

[32] Automated Clearing House (ACH)

[33] Omnichannel

[34] Marwan Forzley

[35] Venture Capital

[36] Blockchain

[37] Mergers and Acquisitions

[38] Craig Peasley

[39] Jillian Williams

[40] Claudio Esposito

[41] Commodification

[42] Harsh Sinha

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *