no category

انتشار کتاب تحول «دیجیتال در بانک‌ها، تحول مدل‌های کسب و کار»

کتاب تحول دیجیتال در بانک‌ها، تحول مدل‌های کسب و کار به عنوان تنها تالیف داخلی تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به قلم خانم دکتر تینا باقری مدیر عامل شرکت آیریس ویرا ویژن و با حمایت بانک ملی ایران و مقدمه جناب آقای مهندس مسعود خاتونی عضو محترم هیئت مدیره بانک منتشر شد.

این کتاب بیان می‌دارد که تحول دیجیتال، تحولی از جنس یکپارچه‌سازی فناوری‌های دیجیتال و فرآیندهای کسب و کاری است که در اقتصاد دیجیتال رخ می‌دهد. در واقع این تحول نه در فناوری، بلکه در استراتژی است. نفس بهره‌گیری از واژه «تحول» به جای «تغییر» تاکیدی است بر اینکه تحول دیجیتال فراتر از تفکر عملیاتی قرار می‌گیرد و به صورت کل‌نگر به جامعیت اقدامات لازم برای بهره‌برداری از فرصت‌های فناوری‌های دیجیتال و اجتناب از تهدیدات آن می‌پردازد.

این کتاب توضیح می‌دهد که فرآیند مستمر بهره‌برداری از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره سازمانی اجرا می‌شود و مکانیزم چابکی را در مرکز به روزرسانی استراتژی سازمان و به تبع آن مدل کسب و کار، رویکرد همکاری و فرهنگ قرار می‌دهد. لذا عصاره تحول در به کارگیری فناوری‌های جدید نیست بلکه در توانایی سازمان برای به تصویر کشیدن احتمالات جدید در نحوه ارتباط، توسعه، تقارب و یکپارچه‌سازی کسب و کار و فناوری‌های دیجیتال است.

نگارنده در فصل یکم به تشریح مفاهیم می‌پردازد و موضوع تحول دیجیتال در بانک‌ها را در قالب سرفصل‌هایی مانند محرک‌های بیرونی، مزایای پذیرش، شیوه برخورد بانک‌ها، آمادگی و عزم بانک‌ها در بهره‌برداری و میزان بهره‌برداری از فناوری دیجیتال در صنعت بانکداری می‌شکافد.

فصل دوم بر محور تحول دیجیتال در عمل نگاشته شده است. در این فصل نحوه اثرگذاری دیجیتالی شدن بر ایجاد ارزش، استراتژی، مدل کسب و کار، تغییرات شبکه‌های کسب و کاری و یادگیری سازمانی و توسعه مهارت‌ها تشریح شده و اکوسیستم‌های کسب و کارهای دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است.

نهایتا فصل پایانی کتاب، نگرش‌ها و دغدغه‌هایی در حوزه دیجیتالی شدن را بیان می‌کند. تحول دیجیتال به عنوان یک پدیده اجتماعی، بررسی رویکرد نهادی به تحول و نوآوری دیجیتال، موانع دیجیتال، فرهنگ دیجیتال، تحول دیجیتال و گزارش‌دهی به دولت و تصادم با قوانین، آثار شگرف دیجیتالی شدن بر بازار کار و در نهایت کاستی‌های مدل‌های موجود برای تحول دیجیتال موضوعاتی هستند که در این فصل مورد توجه واقع شده اند.

در حال حاضر کتاب تحول دیجیتال در بانک‌ها، تحول مدل‌های کسب و کار را می‌توانید از طریق سایت www.irisviravision.com ، پست الکترونیکی info@irisviravision.com و یا تلفن 22879725 تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *